Raspberry Nedir ?

11:38

raspberry

Raspberry Pi 3 

Merhaba arkadaşlar. Bugün Raspberry ve Linux hakkında bilgi vermek istiyorum. Raspberry'ye küçük bilgisayar diyebiliriz. Yaklaşık 5-6 cm boyutuna sahip. Raspbery'nin gelişmiş modellerinde  Wifi ve Bluetooth özellikleri eklenmiş. Tabi ayrıca içerisinde ethernet girişi bulabilirsiniz.

Raspberry'e ayrıca kendiniz klavye ve maus bağlamanız gerekiyor. Bunların girişin sıkıntı yaşamazsınız. Fakat HDMI girişli bir monitörünüz yok ise VGA-HDMI dönüştürücü almalısınız.

Raspberry, okullarda bilimi öğretmek amacıyla geliştirilmiş bilgisayardır. 

İşletim Sistemi 

İşletim sistemi olarak Ubuntu Mate tercih edilebilir. Farklı işletim sistemleri de mevcut mesela Snappy Ubuntu Core. Bu işletim sistemlerini Raspberry'nin kendi sitesinden indirebilirsiniz. Ayrıca kendi geliştirdikleri işletim sistemi de mevcut. Yeni başlayanlar için Noobs, Linux kullananlar için Raspbian kullanılabilir. Ek olarak Pardus ve Archlinux 'da kullabilir. 

En Güzel Soru : " Oyun Oynanır mı ? "

Oyun severlerin sorabileceği bir soru. Bu bilgisayar oyun bilgisayarı değil ama bilgisayara kendiliğinden yüklü gelen bir oyun var. Bu oyun ise Minecraft Pi. Fakat bu Minecraft ilk sürümü. İlk sürüm olduğu için Creative modda oynayabilirsiniz. Bu beni kesmez diyorsanız Quake 3 indirebilirsiniz. Eski olmasına rağmen kendini oynatıyor. 

Daha önce iPhone 7 İncelemem adlı yazımı yazmıştım. Okumanızı öneririm.

26/12/2016

Benzer Yazılarım

Önceki Yazım
Sonraki Yazım
Sıradaki Yazım »