Apk Nedir ? Apk'nın Zararları Varmıdır ? Nasıl Yüklenir ?

20:12
apk

Arkadaşlar herkesin merak konusu olan apk hakkında size bilgiler vereceğim. Öncelikle apknın ne olduğundan bahsetmek istiyorum.

Apk Nedir ?

Apk, bir dosya uzantısı türüdür. Yani .exe gibi. Uygulama uzantısıdır.

Apk'nın amacı nedir ?

Apk'yı çoğu kullanıcı Google Play Store'de ücretli olan uygulamaları ücretsiz olarak indirmek için kullanır. Tabi sadece bu işe yaramıyor. Bana göre ücretsiz oyunlar için kullanacaksınız hiç tavsiye etmem. Çünkü apk yüklediğinizde Google Play'e gelen güncellemeler sizin telefonunuzda görünmüyor. Online oynanan oyunların online bölümünden yararlanamıyorsunuz.

Peki zararları neler ?

Genel olarak bi' zararı yok. Fakat bazı art niyetli insanlar içlerine virüs ve benzeri şeyler ekleyebiliyor. Hele ki oyun tarzı apk dosyalarına. Bundan korunmak içinde apk yüklerken istediği izinleri kontrol edin ona göre onaylayın.

Apk nasıl yüklenir ?

Apk uzantılı dosyanızı telefonun herhangi bir dosyasının içine atıp yükleyebilirsiniz. Dosyayı attıktan sonra attığınız dosyanın içinde apk uzantılı uygulama gözükecektir. Uygulamaya bastığınızda yükleme işlemini başlatır ve sizden yükleme başlangıcında izinler ister. Yukarıda bahsettiğim istediği izinler budur. Apk yükleme sırasında telefonunuzun wifisi veya mobil verisini kapalı tutun. Aksi halde bazı apk dosyaları sorun çıkartabiliyor.

Benim önerim

Eğer oyun tarzı şeyler için kullanacaksanız kullanmayın derim. Çünkü hem oyunun bazı özelliklerinden yararlanamıyorsunuz hemde güncellemeleri alamıyorsunuz.

13 / 02 / 2015

Benzer Yazılarım

Önceki Yazım
« Önceki Yazım
Sonraki Yazım
Sıradaki Yazım »

11 yorum

yorum Yaz
Unknown
Site Sahibi
13 Şubat 2015 23:06 Yorumu Sil

Ben fazla guvenmiyorum satin alsam daha iyi olmaz mi

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
13 Şubat 2015 23:07 Yorumu Sil

Yazımda da belirttiğim gibi daha iyi olur elbette.

Yanıtla
avatar
Unknown
Site Sahibi
15 Şubat 2015 22:55 Yorumu Sil

Bende apkyi bek tavsiye etmiyorum. Bazen o kadar yukluyorsun uygulama acilmiyor. Acilsada uygulamalara reklam koyuyorlar. Cok sinir bozucu.

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
16 Şubat 2015 13:33 Yorumu Sil

Haklısın. Bazen sinir bozucu olabiliyor.

Yanıtla
avatar
Unknown
Site Sahibi
27 Temmuz 2015 03:16 Yorumu Sil

Abi apk de ücretli indirme olasılığı varmı çünkü ben apk büssüru uygulama ve oyun indirdim bunların sitelerinin hepsinde apk indir yazızyordu sizce ücretli indirme olasılığı varmıdır korkuyorum açıkcası

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
29 Temmuz 2015 20:33 Yorumu Sil

Apk zaten ücretli oyunları ücretsiz indirebilmeniz için bir yöntem. Bununla uğraşacağınıza direkt olarak google play gibi yerden indirmeniz mantıklıdır. :)

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
20 Mart 2016 18:31 Yorumu Sil

Neden böyle düşündüğünüzü öğrenebilir miyim ?

Yanıtla
avatar
Unknown
Site Sahibi
1 Ekim 2016 20:29 Yorumu Sil

Bluetooth ile bir apk aldim benim tabletimde daha önce de vardi oradan gönderdim ( telefonda silmisimde) fakat indirecekken bu zararli bir yazilim emin misiniz diye yazi cikti bende değilim dedim ve sonra silmeye calistim ama olmuyor sonrada silinmeyen dosyalar için yapilan uygulamalardan indirdik ve apk kendini diğer apklarin arasında gizliyor ve yine silemedim o apk yi kurmadiktan sonra bir sorun olurmu?

Yanıtla
avatar
Unknown
Site Sahibi
1 Ekim 2016 20:30 Yorumu Sil

Bluetooth ile bir apk aldim benim tabletimde daha önce de vardi oradan gönderdim ( telefonda silmisimde) fakat indirecekken bu zararli bir yazilim emin misiniz diye yazi cikti bende değilim dedim ve sonra silmeye calistim ama olmuyor sonrada silinmeyen dosyalar için yapilan uygulamalardan indirdik ve apk kendini diğer apklarin arasında gizliyor ve yine silemedim o apk yi kurmadiktan sonra bir sorun olurmu?

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
7 Ekim 2016 21:12 Yorumu Sil

Kurmadıktan sonra bir sorun yaratacağını düşünmüyorum Bade hanım fakat apknın ilk defa böyle sorun çıkardığını öğrendim. Eğer imkanınız var ise telefonu bir fabrika ayarlarına alın. Güven olmaz. Kötü yazılım olabilir. En azından içiniz daha rahat olur. :)

Yanıtla
avatar