iPhone 7 İncelemem

13:49

Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır yazı yazmıyordum. Üniversitede derslerim zorlayıcı oluyor. Aynı zamanda uzun zamandır da telefonsuzdum. Teknolojiden geri kalmıştım. Yazın çalışarak para biriktirdim ve kendime yurt dışından iPhone 7 getirttim. Bugünde sizlere kullanıcı tecrübelerimden bahsetmek istiyorum.

Telefonu Dubai'den Getirttim.

Merak eden arkadaşlar olmuştur. Telefonu mu Dubai'den bir tanıdık vasıtasıyla getirttim. Telefon 715 dolar gibi bir fiyata denk gelmişti. Fakat doları aldığım zaman dolar 2.95 küsür idi. Şuan ise 3.50'leri bulmuş durumda yani erken aldığım iyi oldu. 

Telefonun Garanti Durumu

Telefonum sanırım model numarasından kaynaklanan bir durumdan Türkiye'de 1 yıl garantili oluyor. Model numaram A1778. Bu garanti kapsamını Apple'ı arayarak öğrendim. Bunu duyduğumdan gerçekten sevinmiştim. 

Telefon Hakkındaki Tecrübelerim

Öncelikle şunu söyleyeyim telefonda Facetime yüklü değil. Çünkü Arap Emirlikleri bu uygulamayı ülkesinde yasaklamış. O ülkeden alınan telefonlarda bulamazsınız ve sonradan indirmekte olanaklı mı tam bilgim yok.

İlk önce şarj süresinden bahsetmek istiyorum. Şarjı şuanlık iyi gidiyor. Yani ortalama kullanma süresiyle bir gün boyunca yetiyor. Ben genellikle Spotify uygulamasından müzik dinlerim malum İstanbul trafiği... Pek oyunla aram yoktur ama sürekli oyun oynarsanız bir günü bulamayabilirsiniz.

Telefonun sesinden bahsedecek olursak telefona bu sefer iki adet hoparlör koymuşlar. Birisi ahize kısmında biriside telefonun altında yani stereo tarzını yaşatmışlar. Son ses açtığınızda gerçekten de yüksek bir ses çıkıyor. Yani ses kalitesini ben beğendim. 

Kamera özelliklerine gelelim. Arka kamerası 12 Mp ön kamerası 7 Mp HD olarak geçiyor. Her iki kamerada 4K video çekme imkanı sunuyor. Kameraları cidden kaliteli görüntüler çekiyor. Bir aralar video çekmiştim sanırım 4K videoyu otomatik çekiyor 4 dakikalık video boyutu 522 MB idi çok şaşırmıştım. Kamerada live özelliği mevcut belki bu 6S modelinde de mevcut olabilir çok iyi hatırlamıyorum. Yani bunun anlamı live'ı aktif ettiğinizde GIF şeklinde fotoğraf çekiyor. Fotoğraflarımdan çektiğimiz resmi açtığımızda üstüne basılı tutarak fotoğrafı hareketlendirebiliyoruz. Fakat yer kaplama olarak diğer fotoğraflara göre daha fazla yer kaplıyor normal olarak. 

Telefonun toza ve suya dayanıklı olarak bir sertifikası olduğu her reklamında söyleniyor. Bu özelliğini denemedim demekte istemiyorum. :) Şaka bir yana zaten iPhone'lar gerçekten suya toza dayanıklı oluyor. İnternette bu deneyleri videolu olarak rahatça bulabilirsiniz. Fakat Apple bu özelliğine garanti kapsamı vermiyor. Videolarda izlediğim kadarıyla millet su altında video çekip şarkı dinliyor ve sorunsuzca telefonu kullanabiliyor. 

Telefonun kapasitesinden bahsedecek olursak kullandığım telefon 32 GB. Bu da bana hayli hayli yetiyor. Hatta şuan baktığımda 16.2 GB yer mevcut telefonumda. 29 tane harici uygulama yüklü. 

Ekran kalitesi ise gerçekten harika dedikleri gibi parlak bir görüntüye sahip. Zaten ekran retina ekran olduğu için gerçekten güzel. IPS teknolojisine sahip. IPS nedir diye sorarsanız. Telefonun ne tarafından bakarsanız bakın aynı görüntüyü bize sunuyor, parlama yapmıyor.

Değiştirilmiş bir kısmı ise kulaklık girişi. Biliyorsunuz kulaklık girişini kaldırdılar onun yerine güç girişini kulaklık girişine çevirdiler. Şarjda kulaklıkla müzik dinlemek isterseniz bu imkanı bulamıyorsunuz. Fakat yakında onu da ticarete dökerler çoğaltıcı gibi bir şey uygularlar. Ayrıca kulaklığın yanında jak girişi bulunan çoğaltıcı veriyorlar. Yani iPhone 7 kulaklığınızı daha eski model telefonla kullanabilesiniz diyerek.

En sevdiğim özelliği ortadaki fiziksel tuş.. Altına motor yerleştirilmiş yani ortada tuş yok fakat bastığınızda bir titreşimle size basma hissi veriyor. Gerçekten sağlam yapılmış bir uygulama bozulmalara karşı gelmişler. Telefonunuzu kapatıp tuşa bastığınızda hiçbir tepki alamıyorsunuz telefona elektrik verdiğinizde zaten farkı çok rahat anlıyorsunuz.

Birkaç kere oyun testi ettim. Bir oyunda küçük kasmalar yaşattı fakat onun oyundan olduğunu sanıyorum. 

Sizlerin merak ettiği bir sorun olursa cevaplamaya hazırım lütfen yorum kısmında belirtin. Elimden geldikçe bahsetmeye çalıştım. Yani genel olarak telefondan oldukça memnunum zaten Apple kalitesi belli oluyor. Tabi küçük sevmediğim yönleri mevcut fakat çokta önemi olmayan konular benim için. 

Daha önce Nazlı Çelik'ten Çok Beğendiğim Bir Konuşma adlı yazımı yazmıştım. Okumanızı öneririm.

16/12/2016

Benzer Yazılarım

Önceki Yazım
« Önceki Yazım
Sonraki Yazım
Sıradaki Yazım »

4 yorum

yorum Yaz
Unknown
Site Sahibi
16 Aralık 2016 14:00 Yorumu Sil

HAYIRLI OlSUN YENİ TELEFONUN KARDEŞİM

Yanıtla
avatar
Abdullah Darçın
Site Sahibi
16 Aralık 2016 14:02 Yorumu Sil

Teşekkür ederim kardeşim :)

Yanıtla
avatar
Onur ÇAKIR
Site Sahibi
25 Aralık 2016 13:13 Yorumu Sil

Bizede incelemek nasip olur inşallah :)

Yanıtla
avatar
Erol Apaydın
Site Sahibi
3 Eylül 2018 14:03 Yorumu Sil

Keşke bizimde olsa :)

Yanıtla
avatar